قانون احترام به آزادی های مشروع

ماده واحده ـ از تاریخ تصویب این قانون،کلیه محاکم عمومی، انقلاب و نظامی دادسراها و ضابطان توان قضاییه مکلفند در اتمام وظایف قانونی خود موارد ذیل را به دقت رعایت واجراء کنند. متخلفین به تنبیه مندرج در قوانین موضوعه محکوم میشوند.

در این موضوباید با دستور قضایی اجرای تحقیقات و صادر کردن قرارهای تامین و بازداشت زودگذر انجام شود و از اعمال هر نوع سلایق خصوصی و سوء استفاده از قدرت و یا اعمال هرگونه خشونت و یا بازداشت‌های اضافس وبدون بایستگی دوری شود.

محکومیت‌ها باید بر بر پایه ترتیبات قانونی و منحصر به مباشر، شریک و دستیار جرم باشد و تا جرم در دادگاه صالح اثبات نشود و رأی مستدل و مستند به مواد قانون و یا منابع فقهی معتبر (درصورت نبودن قانون) قطعی نگردیده ریشه بر برائت متهم بوده و هر آدم حق دارد در پناه قانون از امنیت لازم برخوردار باشد. حاکم و دادسراها مکلفند حق پدافند متهمان و مشتکی عنهم را رعایت کرده و فرصت به کارگیری وکیل و خبره را برای آنان فراهم آورند.

 قانون بزرگداشت به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی

ریشه منع دستگیری و توقیف کسان ایجاب می‌نماید که در موارد بایسته نیز به حکم و ترتیبی باشد که در قانون معین گردیده هست و ظرف مهلت مقرره پرونده به مراجع صحیحکار قضایی ارسال شود و خانواده دستگیرشدگان در جریان پیمان گیرند . در جریان دستگیری و تفتیش یا هستطلاع و تحقیق، از ایذای کسان همانند بستن چشم و دیگر اعضاء، خوارداشت و هستخفاف به آنان، دوری گردد.

در این قانون باید بازجویان پرونده ها و ماموران تحقیق از پوشاندن صورت و یا نشستن پشت سر متهم و یا بردن متهمان به مکان های نامعلوم و نامشخص و در کل اقدام های خلاف قانون خود داری کنند و باید بازرسی ها و معاینات محلی جهت دستگیری متهمان فراری یا کشف آلات و ادوات جرم بر بنیاد مقررات قانونی و بدون مزاحمت و در کمال دوراندیشیدن انجام شود. و همچنین هر گونه شکنجه متهم برای اخذ اقرار و یا اجبار به امور دیگر ممنوع می باشد و باید از قبیل این کار ها خود داری کنند.

قانون احترام به آزادی های مشروع


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین آزادی ,متهمان ,دستگیری ,متهم ,قانونی ,مشروع ,قانون احترام ,داری کنند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

speesi نمایندگی خدمات لوازم خانگی بوش ordrainb آهنگ ایرانی طاقت بیار وکیل دیه طراحی سایت